کتامین علت مرگ بازیگر سریال فرندز!

سازمان پزشکی قانونی لس‌آنجلس اعلام کرد که متیو پری، بازیگر معروف سریال «فرندز» به دلیل «اثرات حاد کتامین» درگذشته است.

پلیس می‌گوید پنج نفر را در ارتباط با مرگ متیو پری، که به دلیل عوارض مصرف مواد مخدر درگذشت، بازداشت کرده است. پلیس روز پنجشنبه گفت که تحقیقات آن‌ها که در ماه مه شروع شد به کشف «یک شبکه گسترده جرایم زیرزمینی» برای تامین مواد مخدر منجر شد که مقدار زیادی کتامین توزیع می‌کرد.

متیو پری، بازیگر معروف آمریکایی که بیشتر به خاطر نقش چندلر بینگ در سریال محبوب «فرندز» شناخته می‌شد، در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در سن ۵۴ سالگی در خانه‌اش در لس آنجلس درگذشت. معاینات پزشکی قانونی به کشف کتامین با تراکم بالا در خون او منجر شد. این تحقیقات نتیجه‌گیری کرد که «آثار حاد» این ماده که مصرف آن به شدت کنترل می‌شود به مرگ او منجر شده است.

کتامین، یک داروی بیهوشی قوی که برای درمان افسردگی، اضطراب و درد نیز استفاده می‌شود. افراد نزدیک به این بازیگر، پس از مرگ او به محققان پزشکی قانونی گفتند که او در حال دریافت درمان با تزریق کتامین بود.

اما با توجه به اینکه آخرین جلسه درمان او بیش از یک هفته قبل از مرگش انجام شده بود، پزشکی قانونی اعلام کرد که کتامین موجود در بدن متیو پری نمی‌تواند ناشی از روند درمان او باشد، زیرا کتامین به سرعت از بدن دفع می‌شود. پزشکی قانونی اعلام کرد که میزان کتامین در بدن او به اندازه‌ای بوده که برای بیهوشی عمومی استفاده می‌شود.

غرق شدن، بیماری عروق کرونر قلب و اثرات بوپرنورفین، دارویی که برای درمان اعتیاد به مواد افیونی استفاده می‌شود، به عنوان عوامل دیگر در مرگ این بازیگر عنوان شدند.

کتامین

 طبق گزارش‌های اولیه، پلیس اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از جراحت‌های مشکوک یا مواد مخدر در صحنه حادثه وجود نداشت. برخی منابع خبری گزارش داده‌اند که ممکن است مرگ او به علت غرق شدن در جکوزی خانه‌اش رخ داده باشد.

پس از مرگ این بازیگر، تحقیقات گسترده‌ای درباره علت مرگ او آغاز شد که اخیراً به دستگیری پنج نفر در منجر شد. این افراد شامل دو پزشک، دستیار شخصی پری و دو نفر دیگر هستند که متهم به تأمین کتامین برای پری شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که این افراد از مشکلات اعتیاد پری سوءاستفاده کرده و با ارائه کتامین به او، به سود مالی زیادی رسیدند. برخی از این افراد ممکن است به حبس‌های طولانی‌مدت، تا ۱۲۰ سال، محکوم شوند.

کتامین که به عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ او شناخته شد، به صورت غیرقانونی و بدون نسخه پزشکی به او تحویل داده شده بود.

این بازیگر آمریکایی، سال‌ها قبل از مرگ با اعتیاد به مواد مخدر و الکل مبارزه می‌کرد. او در کتاب خاطراتش که سال گذشته منتشر شد، اذعان کرده بود که ۶۵ جلسه درمان ترک اعتیاد را گذرانده و برای این درمان‌ها بیش از ۹ میلیون دلار هزینه کرده است.

او همچنین برای درمان مشکلات جسمانی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر، چندین عمل جراحی انجام از جمله یک عمل هفت ساعته روده در سال ۲۰۱۸ انجام داده بود.

متیو پری اندکی پیش از مرگ، در یک برنامه تلویزیونی اعتراف کرد که هر شب هنگام فیلمبرداری سریال «فرندز» از اضطراب شدید رنج می‌برده است.