آبنبات‌های 600 دلاری مت‌آمفتامین!

یک موسسه خیریه در اوکلند نیوزیلند، که به افراد بی‌خانمان کمک می‌کند، به طور ناخواسته آبنبات‌هایی با دوز کشنده مت‌آمفتامین را در بسته‌های غذایی خود توزیع کرده است. به نظر می‌رسد این آبنبات‌ها به طور تصادفی به این موسسه اهدا شده‌اند.

موسسه خیریه شهر اوکلند روز چهارشنبه اعلام کرد که برای ردیابی آبنبات‌هایی که در واقع تکه‌های جامد شیشه (مت‌آمفتامین) بودند، با ۴۰۰ نفر از دریافت‌کنندگان تماس گرفته است. 

بنیاد مواد مخدر نیوزیلند، که یک سازمان کنترل و سیاست‌گذاری مواد مخدر است و اولین بار این آبنبات‌ها را مورد آزمایش قرار داد، اعلام کرد که مقدار مت‌آمفتامین در هر آبنبات تا ۳۰۰ برابر دوز معمولی مصرف است که می‌تواند کشنده باشد.

سخنگوی بنیاد مواد مخدر نیوزیلند اظهار داشت که قاچاقچیان اغلب مواد مخدر را در کالاهایی که شک برانگیز نیستند پنهان می‌کنند و احتمال دارد که تعداد بیشتری از این آبنبات‌ها در سراسر نیوزیلند توزیع شده باشد. سخنگوی این بنیاد اشاره کرد که هر یک از این آبنبات‌ها در بازار سیاه به قیمت ۱۰۰۰ دلار نیوزیلند که معادل ۶۰۸ دلار آمریکاست فروخته می‌شوند که این موضوع نشان می‌دهد اهدای این آبنبات‌ها توسط فرد ناشناس، احتمالاً تصادفی بوده و قصد آسیب عمدی در کار نبوده است.

سربازرس گلن بالدوین عنوان داشت که برداشت اولیه آن‌ها از این پیش‌آمد، این است که این حادثه احتمالاً یک نقشه واردات ناموفق بوده، هرچند جزئیات و دامنه کامل عملیات هنوز مشخص نیست. او افزود که مأموران تاکنون ۱۶ عدد از این آبنبات‌ها را کشف کرده‌اند، اما تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست.

مت‌آمفتامین

 آبنبات مت‌آمفتامین 3 نفر را بستری کرد!

یکی از اعضای موسسه خیریه شهر اوکلند گزارش داد که از روز سه‌شنبه، هشت خانواده از این آبنبات‌های آلوده به شیشه مصرف کرده‌اند که خوشبختانه، طعم شور این آبنبات‌ها باعث شده بیشتر افراد بلافاصله آن‌ها را از دهان خارج کنند. 

این عضو موسسه بیان داشت که بانک غذایی این خیریه تنها کمک‌های غذایی تولید شده تجاری را در بسته‌بندی‌هایی که مهر و موم شده باشند قبول می‌کند. او اضافه کرد که این آبنبات‌های آناناسی با برچسب برند مالزیایی «ریندا» به همین شکل در زمان اهدا دریافت شده و به موسسه تحویل داده شده‌اند.

این موسسه روز سه‌شنبه از طریق یکی از دریافت‌کنندگان کمک‌های بانک غذایی خود مطلع شد که آبنبات‌ها طعمی غیرعادی دارند. کارکنان خیریه پس امتحان تعدادی از آبنبات‌های باقیمانده، بلافاصله به مقامات اطلاع دادند.

سربازرس بالدوین اشاره کرد که یکی از کارکنان پس از چشیدن آبنبات در بیمارستان بستری شد، یک کودک و یک جوان نیز پس از درمان در بیمارستان، اکنون مرخص شده‌اند.

این آبنبات‌ها طی شش هفته گذشته اهدا شده‌اند، به همین خاطر مشخص نیست چه تعداد از آن‌ها در این مدت توزیع شده و چه تعداد حاوی مت‌آمفتامین بوده‌اند.

شرکت آبنبات‌سازی «ریندا» در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که از طریق گزارش‌های خبری نیوزیلند متوجه شده‌اند که ممکن است از آبنبات‌های آن‌ها سوء استفاده شده باشد و آن‌ها با مقامات همکاری خواهند کرد. مدیر کل این شرکت آبنبات‌سازی، تأکید کرد که صنایع غذایی «ریندا» هیچگونه داروی غیرقانونی در محصولات خود استفاده نمی‌کند و هیچ اهمال‌کاری در این زمینه نداشته است.