تولید ماریجوانا در مغازه‌های متروک بریتانیا

در بریتانیا، مقامات پلیس گزارش داده‌اند که گروه‌های جنایی سازمان‌یافته، مغازه‌های خالی در مراکز شهرها را برای کشت ماریجوانا در مقیاس بزرگ هدف قرار داده‌اند.

شورای روسای پلیس ملی بریتانیا بیان داشت که از رستوران‌ها، کافه‌ها، کلوپ‌ها، سالن‌های بینگو و ساختمان‌های اداری خالی برای کشت ماریجوانا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در نیوپورت و ولز جنوبی، تبهکاران از چند طبقه یک فروشگاه بزرگ متروکه برای پرورش بیشتر از ۳ هزار گیاه ماریجوانا استفاده کردند که ارزش مالی آن حدود دو میلیون پوند تخمین زده شده است.

به آژانس‌های املاک، برقکارها و تاجران هشدار داده شده است که در صورت همکاری با باندهای تبهکار برای تبدیل ساختمان‌ها به محل کشت ماریجوانا، با پیگرد قانونی روبرو خواهند شد. 

رهبر شورای رؤسای پلیس ملی در زمینه مواد مخدر، اظهار داشت که با کاهش رونق کسب و کار بسیاری از مغازه‌ها در سال‌های اخیر، این فرصت را برای تبهکاران به وجود آمده است.او عنوان داشت که املاک تجاری به دلایل متعددی برای تبهکاران سازمان‌یافته جذابیت دارند. بسته شدن مغازه‌های بزرگ، فرصت مناسبی برای تولید ماریجوانا در مقیاس بزرگتر فراهم کرده است.

او همچنین بیان کرد که نبود مشتریان در مغازه‌ها در عصر و شب باعث می‌شود که مزارع ماریجوانا به راحتی شناسایی نشوند. او گفت که کاهش تعداد فروشگاه‌های فعال به باندهای تبهکار این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های خود را مخفی نگه دارند.

سال گذشته، با صدور هزاران حکم و نزدیک به هزار مورد دستگیری، عملیات پلیس برای مقابله با مزارع ماریجوانا شدت گرفت و حملاتی به ده‌ها ملک، از جمله یک فروشگاه اسباب‌بازی قدیمی در اسکاتلند و یک بانک سابق در ولزپول، انجام شده است.

مغازه‌های متروک

پلیس گونت با موفقیت چندین مزرعه ماریجوانا در مرکز شهر نیوپورت را مورد حمله قرار داد، که بزرگترین آن‌ها فروشگاه بزرگ سابق «وایلدینگز» بود که از سال 2019 تعطیل شده بود. 

اوایل امسال، پلیس با شورای شهر نیوپورت همکاری کرد تا پایگاه اطلاعاتی از ساختمان‌هایی که ممکن است هدف مناسبی برای باندها باشند، راه‌اندازی کند. به گفته شورای روسای پلیس ملی، نیروها در تعطیل کردن مزارع ماریجوانا فعال هستند و این تنها به معنای تعقیب کسانی که ماریجوانا می‌کارند، نیست.

رهبر شورای روسای پلیس ملی اظهار داشت که ما همچنین صاحبان املاکی را که ممکن است نسبت به فعالیت‌های غیرقانونی در ملکشان بی‌تفاوت باشند، تحت پیگرد قانونی قرار داده‌ایم. او افزود که اکثر تاجران در بریتانیا به کارهای قانونی و بزرگ مشغول هستند، اما اقلیت کوچکی که در این نوع فعالیت‌ها دخیل هستند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

او از مردم خواست که اگر مشکوک هستند که ملکی برای تولید مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اطلاعات آن محل را به پلیس گزارش دهند. برخی از نشانه‌های شک برانگیز شامل بسته بودن پنجره‌ها و روشن بودن چراغ‌ها در ساعات اولیه صبح است.

در حال حاضر، عملیات پلیس ارتباطاتی بین تولید ماریجوانا در مقیاس بالا و جرایمی مانند قاچاق انسان و جرایم خشونت‌آمیز کشف کرده است.