28 عطاری در تهران پلمپ شدند

با 28 عطاری متخلف در تهران که تحت عنوان دارو‌های لاغری، به پخش مواد روانگردان اقدام می‌داشتند، برخورد و این واحدها پلمپ شدند.

رئیس پلیس موادمخدر تهران اعلام کرد که در ۴۸ ساعت گذشته، ۲۸ عطاری که به بهانه فروش داروهای لاغری، مواد روانگردان توزیع می‌کردند، پس بازرسی پلمب شدند و ۲۸ نفر نیز ضمن هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر شده‌اند.

سرهنگ حسین باباپور، اعلام کرد که طرح برخورد با عطاری‌های متخلف در پایتخت اجرا شده و ۲۸ واحد صنفی غیر مجاز بازرسی شده‌اند. وی افزود که در این بازرسی‌ها بیش از ۵۳ کیلوگرم از انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، قرص‌ها و داروهای غیر مجاز کشف شده است.

ایشان در ادامه عنوان داشتند که پس از دریافت چندین گزارش و شکایت مردمی درباره فعالیت‌های مشکوک برخی از عطاری‌ها در سطح شهر تهران، طرح ویژه‌ای برای برخورد با این واحدهای متخلف در پایتخت به اجرا رسیده است.

سرهنگ باباپور افزودند: در جریان اجرای این طرح و بازرسی ۲۸ عطاری تخلف کننده، ۲۸ نفر دستگیر شدند و مقادیر زیادی مواد مخدر شامل ۳ کیلو و ۳۲۷ گرم مواد مخدر، ۱۴ کیلو و ۹۱۵ گرم شربت تریاک، ۲۳ کیلو و ۶۴۴ گرم شربت متادون، ۱۱ کیلو و ۵۳۰ گرم گرز خشخاش، ۲۵۰ گرم شربت ترامادول و ۴۶۰۶۰ عدد از قرص‌های مخدر و لاغری حاوی مواد روانگردان کشف و ضبط گردید.

وی همچنین اعلام داشت که پس از دستگیری متهمان و انتقال آن‌ها به مقر پلیس به همراه اقلام کشف شده، تحقیقات تکمیلی انجام و سپس متهمان به مراجع قضائی معرفی گردیدند.

داروهای غیرمجاز عطاری

تبلیغ قرص‌های لاغری حاوی شیشه!

سرهنگ باباپور بیان داشت: مصرف برخی داروهای لاغری به دلیل تبلیغات گسترده در فضای مجازی و آرایشگاه‌های زنانه افزایش یافته است. وی به جوانان هشدار داد که قرص‌هایی مانند گلوریا، آلفا اسلیم، بک اسلیم، اسلیم فیت و بریکتون که توسط افراد سودجو توزیع می‌شوند، حاوی متامفتامین (شیشه) هستند و به شدت اعتیادآور و مضر برای سلامت روح و جسم فرد مصرف‌کننده هستند. او از خانواده‌ها خواست تا درباره اثرات مخرب این قرص‌ها با فرزندان خود گفت و گو داشته باشند.

این قرص‌های لاغری که در فضای مجازی به صورت گسترده تبلیغ می‌شوند، حاوی موادی مانند شیشه هستند که باعث کاهش اشتها و لاغری می‌شوند. از عوارض این قرص‌ها می‌توان به افزایش ضربان قلب و خشکی دهان اشاره کرد. مصرف طولانی مدت این قرص‌های لاغری که حاوی شیشه یا آمفتامین هستند، می‌تواند منجر به پرخاشگری شدید و افکار خطرناک بشود. از دیگر عوارض داروهای لاغری مشتق شده از آمفتامین شامل یبوست، خشکی دهان، بیقراری و بیخوابی است. عوارض قرص‌های گلوریا ممکن است به دلیل وجود شیشه در آن‌ها باشد.

این مقام ارشد انتظامی در پلیس پایتخت تأکید کرد که پلیس با جدیت با سوداگران مرگ مبارزه می‌کند و هیچ نقطه‌ای از تهران برای قاچاقچیان و مجرمان مواد مخدر امن نیست. وی از شهروندان خواست تا هرگونه اطلاعات درباره فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان یا فروشندگان داروهای غیرمجاز را از طریق تماس با شمارههای ۱۱۰ یا ۰۲۱۶۳۹۸۴۶۱۸ به پلیس گزارش دهند.